Lillördag

Måndagen rullade på som vanligt kan man säga, vi började med spanska NP, läsdelen denna dag. Var riktigt lätt egentligen, skulle väl varit lite konstigt om jag inte tyckte det ;) Blev klar på en halvtimme, vilket är konstigt då jag alltid brukar sitta övet tiden. Inte så mycket annat hände men på kvällen var det boxning, det är typ spanska mästerskapen i boxning denna vecka så vår tränare är borta med några som tävlar och en annan har hållit i träningen istället. Det är han som vi såg boxas senaste gången, en väldigt skön kille! Vad najs det verkade vara för de som får sköta stället när tränaren är borta, det är två killar lite äldre än oss, att hänga där och träna osv. På tisdagen började vi med svenska presentation, som faktiskt kändes bra. Sedan mattelektion där vi fick reda på resultatet i nationella och betyget i kursen, väldigt nöjd. Sedan historialektion där jag fick reda på att även det  ser bra ut för mitt betygsmål. På tennisen kände jag mig tyvärr inte så motiverad så det vart inte lika bra, jobbigt att det hände näst sista tillfället men det är som det är. Blev sedan riktigt sur på engelskaläraren när vi fick reda på resultatet på grammatikprovet vi hade förra veckan, sämsta provet någonsin då man själv kunde hitta grammatiska fel i provet, och ännu värre när läraren vägrar inse problemen med det. Aja, sedan var det humhum där vi gick till en glassbar, hon tyckte vi skulle ha en praktisk lektion :P Och boxning på kvällen. Idag rullade också skoldagen på som vanligt. Denna dag var det hördelen i spanskan och den kändes förvånansvärt dåligt med tanke på att jag borde blivit bättre på det, något som kan ha påverkat dock var att det precis utanför hölls på med att klippa gräs med den högljuddaste maskinen på jorden, så att den ibland överröstade högtalarna... Sedan var det ännu en geografipresentation, känns som att det alltid är det numera, som väl gick okej. Efter det gick jag snabbt hem för att byta om och sedan till miramar med Mikki och Paula, skönt med en ledig dag från allt plugg. Tanken var att vi skulle till boxningen efter men på vägen tillbaka upptäckte vi att boxningsaffären för en gångs skull var öppet!(den har inga öppettider och det verkar som att det är öppet lite när ägaren känner för det...), och eftersom vi redan var lite sena till träningen valde vi att istället kika in där, kanske är bra att ha en vilodag ändå. Imorgon väntar spanska NP skrivdel....
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: