Sjukt

Så sjukt att det snart är slut! Imorgon är det den sista dagen någonsin på Svenska skolan del sol?! Jag tror att jag faktiskt har börjat inse det mer och mer nu, men kan ändå inte tro det. Samtidigt som att det kommer vara skönt att få komma hem till moderlandet är det så svårt att tänka sig nåt annat än det här, man har blivit så van med detta liv. Nej Axel, allting har sitt slut och det är dags att förbereda sig för nästa kapitel. Jag kommer ändå stanna några dagar till men många åker redan på lördag, om två dagar, otroligt. Onsdagen var väldigt lugn på skolan och jag undrar lite vad jag ens gjorde där, inga lektioner var viktiga då betygen redan hade satts. Men som den skoltrogna jag var så hängde jag ändå där till tre, fast tog en sovmorgon till elva så det var inte så farligt. Sedan var det stranden till åtta. På torsdagen började vi nio på morgonen för att städa ur skåp och lokaler. Skolan ska göra en totalrockad av klassrummen, hela gymnasiet kommer flytta ner och grundskolan upp. Vi naturare fick uppdraget att packa ihop labbet. Med fika och musik såklart. Sedan var det tidig lunch och det bar av till stranden efter det. Vi fick totalt fyrtio euro av skolan till förfogande eftersom det skulle vara till en klassaktivitet den eftermiddagen, vi valde att spendera det på snacks och dricka och hänga på stranden. Haha har varit på stranden varje dag sedan i fredags, gäller ju att passa på. Vi lyckades inte spendera alla pengarna trots att vi försökte komma mer saker att köpa, är lite för billigt här helt enkelt ;) Vi hängde på stranden ett tag, badade i havet och spelade volleyboll, riktigt nice. Sedan gick jag hem för att provpacka mina väskor för att se om jag behöver lägga till en, vilket kommer behövas... Imorgon blir det skolavslutning/student och sedan studentfest :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: