Lunes y martes

Det var en vanlig skoldag på måndagen. Lite roliga saker hände dock. Fick reda på att det var ett mindre kapitel vi skulle ha på historiaprovet nästa vecka så det visade sig att jag lyckades bli klar med alla frågor på måndagslektionen, två lektioner innan provet. Slipper jag tänka så mycket på det tills nästa måndag. Vi fick tillbaka resultaten på fysikproven där det visat sig ha gått väldigt bra, så stolt. Och efter fysiken satt jag kvar med läraren och gick igenom mattefrågorna. Matten är nog det ämne som det har gått sämst i denna termin men när vi satt där och jag fick diskutera samt lite hjälp kändes det som att det började lossna lite. Så efter den dagen har mitt självförtroende i skolan stigit. Kommer nog gå ganska bra ändå. Jag satt kvar efter skolan och pluggade lite mer. Jag kom hem vid sextiden och halv sju begav jag mig därifrån för att gå på boxningen. Men av lite olika anledningar så blev det att jag och Paula tog en promenad istället. Väldigt skönt att gå runt och prata, tror vi gick i över två timmar fram och tillbaka längs strandpromenaden, välbehövligt. 
Eiffeltorn i Fuengirola
 
Idag var inte heller så speciell i skolan. Jag kunde gå en halvtimme tidigare från historialektionen då jag var klar med alla frågor och hann för en gångs skull äta lunchen. Tyvärr visade det sig att vår tränare Tomas var sjuk så vi körde på egen hand istället. Vi har verkligen utvecklats mycket då vi nu kan köra riktiga matcher, med serve och allt, och faktiskt ha igång ett spel, det är inte det lättaste. Så stolt jag är över oss. Sedan flöt det på och vi skulle på boxningen på kvällen. Men denna gång när vi kom till stället så var klubben stängd! Tydligen var tränarna på nåt annat event, och såklart är enda sättet att informera om det att sätta upp en liten lapp på dörren. Vi blev lite nedstämda då vi var riktigt taggade på att köra hårt denna gång. Det blev istället att vi tog en promenad igen. På vägen stötte vi på Miguel, vår gamla tränare. Tyvärr har han slutat på klubben, saknar honom. Det var kul att få prata lite med honom igen, hade inte sett honom sedan påsklovet. Jag kom hem senare på kvällen och jag fick det klassiska köttbullar med potatis och (nästan) lingonsylt, så extremt stereotypiskt men jag gillar det så jag klagar inte. Madre satt med mig när jag åt och vi fick igång ett riktigt samtal, haha jag vet hur konstigt det låter men här kände jag verkligen att jag hade ett flyt, tempo samt lite mer avancerat språk. Lyckades använda alla former jag kunde, och jag tror det blev rätt då hon verkade förstå allt. Denna dag har ökat mitt självförtroende i spanskan på andra sätt också, diskuterade flitigt med spanskaläraren om innehållet efter humhumlektionen till exempel. Haha ni märker antagligen att detta skrivs senare på kvällen nu för jag känner hur lite jag tänker på vad jag skriver. Men ni borde väl vara vana vid längre inlägg så det är nog inga problem.
(tagen av Paula)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: