Edificio Colores

Måndagen var en ganska lugn och vanlig skoldag. På matten började jag tycka att räknandet lossnade lite, att jag faktiskt har en chans att lyckas med provet som jag nu fått reda på är på fredag. Det känns väldigt bra att nu äntligen förstå vad vi höll på med i förra kursen, eftersom detta egentligen bara var repitition samt lite fördjupning på den ;) Efter skolan gick jag runt lite i Fuengirola, upptäckte att jag inte vet så mycket om staden trots att jag har bott här i en månad(!). När jag sedan kom hem blev det lite plugg, förutom det vanliga i skolan så behöver jag nu även plugga till dykprovet vi ska ha på söndag, vilket är mer än vad man kanske tror. Denna dag började med att jag fick bråttom till skolan. Att fyra personer delar på ett badrum gör morgonrutinerna lite komplicerade när alla går upp samtidigt. Men jag lyckades ändå komma i tid till skolan, så det löste sig. Mattias var tillbaka från ett kort besök i Sverige idag och han hade med sig lite saker, rättare sagt Marabou! Mmm så gott! :) På humhum-lektionen gick vi sen till något som har många namn, men jag väljer att kalla det Edificio Colores(det är så byggnaden kallas, ni förstår varför senare). Det är ungefär som en fritidsgård i Sverige fast inte riktigt. Där kan unga göra olika aktiviteter, det finns matkurser, musikkurser, modellkurser och sminkkurser. Något annat är en engelskakurs, där spanjorer som vill lära sig engelska kommer för att(försöka) prata engelska en timme. Vi kan då hjälpa dem genom att vara som konversationsledare och bland annat översätta när det behövs. Det lät faktiskt roligt samt som ett bra sätt att integreras med spanjorer, så vi får se om jag börjar på det. När jag sen kom hem bestämde jag mig för att plöja dykarboken så att jag kan fokusera på det andra jag har sen, jag läste nästan klart boken så jag är nöjd. 
Jättesöt flaska(33cl)
Ingången till feriaplatsen, som nästa vecka kommer vara helt annorlunda på grund av la Feria del Rosario! Fiesta!!
Direkt från Sverige :)
Edificio colores(glömde ta eget kort så den här är hämtad från: http://laicismo.org/data/imgs/imagen_14375.png)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: